Nieuws

Wat is eigenlijk het verschil tussen een administratie- en een accountantskantoor?

Header imageArrow

We krijgen die vraag best vaak, en eerlijk is eerlijk, het verschil is soms subtiel maar zeker belangrijk. Dus hierbij een korte en duidelijke uitleg:

Administratiekantoor

✔ Houdt je boekhouding bij

✔ Doet je btw-aangifte

✔ Regelt je loonadministratie

✔ Ondersteunt bij jaarrekeningen (voor kleine BV’s)

Accountantskantoor

✔ Mag alles van hierboven, én

✔ Mag wettelijk jaarrekeningen controleren en goedkeuren

✔ Heeft gecertificeerde accountants (RA of AA)

✔ Werkt vaak op strategisch niveau met grotere bedrijven

Bij AVZ combineren we het beste van beide werelden: persoonlijk, praktisch én professioneel. Of je nu een startende ondernemer bent of een groeiend MKB-bedrijf, wij zorgen dat jouw cijfers kloppen én dat jij er geen omkijken naar hebt.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? We maken graag kennis.