Vanaf 1 januari 2026 is het verplicht om het btw-teruggave proces voor niet-EU klanten volledig digitaal te laten verlopen. Dit geldt voor aankopen die in Nederland zijn gedaan en waarbij de goederen worden meegenomen naar een bestemming buiten de EU.
โ
๐ท Facturen van aankopen waarvoor btw wordt teruggevraagd moeten digitaal worden geregistreerd.
๐ท Btw-teruggave verzoeken kunnen alleen nog digitaal worden ingediend.
๐ท Ook de bevestiging van de validatie verloopt digitaal.
๐ท Dit gaat via het systeem van je intermediair of via Mijn Douane.
โ
โ
Dan is het belangrijk om je tijdig voor te bereiden op deze verandering.
Neem contact op met je intermediair of vraag alvast de juiste eHerkenning aan om toegang te krijgen tot Mijn Douane.
โ
Bekijk hier de details: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/douane_voor_bedrijven/content/digitalisering-proces-btw-teruggave-aan-klanten
โ